Gardžioji salsa: kodėl tokia populiari pasaulyje?

administratorius/ May 31, 2022/ Virtuvė/

Šiek tiek karti salsa verde, ryški salsa roja ir gaivus, aštrus pico de gallo. Nesvarbu, kokią salsos rūšį pasirinksite, salsos valgymas suteiks jūsų skonio receptoriams tikrą skonių vakarėlį.

Šis meksikiečių mėgstamas patiekalas puikiai tinka ant taco, salotų arba kaip užkandis su sūriais kukurūzų tortilijos traškučiais.

Bet ar salsa sveika?

Šiame skaniame patiekale yra šviežių pomidorų ir kitų maistingų ingredientų, todėl šis patiekalas yra puiki bet kokios dietos dalis. Skaitykite daugiau apie salsos mitybos faktus.

Kas yra salsa?

Salsa, pagrindinė meksikietiškos virtuvės dalis, išvertus iš anglų kalbos tiesiog reiškia „padažas“.

Yra du pagrindiniai salsos tipai:

  • Salsa roja arba raudonoji salsa dažniausiai apima virtus pomidorus, čili pipirus, česnaką, svogūną ir kalendrą.
  • Salsa cruda, arba pico de gallo, arba šviežia salsa, yra nevirtų jalapenų, svogūnų, pomidorų ir kalendros miksas.

Šios salsos dažnai naudojamos kaip padažas ant stalo arba kaip pagardas prie beveik bet kokio patiekalo, įskaitant žuvies, mėsos, bulvių ir pupelių patiekalus.

Salsos nauda sveikatai

Šio patiekalo skonis gali būti dekadentiškas, bet dažniausiai tai tik sveikų daržovių mišinys, kuris gali padėti pasiekti užsibrėžtą daržovių suvartojimo tikslą, kuris turėtų būti apie 2–3 puodelius per dieną.

Salsoje kalorijų praktiškai nėra: maždaug 10 kcal 2 šaukštuose. Jame taip pat yra daug mikroelementų.

1: Flavonoidai ir likopenas 

Pomidorai yra maistinių medžiagų bomba, naudinga ligų prevencijai. Flavonoidai yra priešuždegiminiai vaistai, padedantys kovoti su kasdieniais uždegimo šaltiniais.

Pomidoruose gausu flavonoidų ir vieno iš negausių likopeno šaltinių – antioksidanto, kuris padeda skaidyti laisvuosius radikalus, mažina ląstelių pažeidimus ir lėtina priešlaikinį organizmo senėjimą.

2: Vitaminas C

Salsa yra triguba laimė – pomidoruose, svogūnuose ir jalapenuose yra vitamino C, kuris ypač naudingas peršalimo ir gripo mėnesiais kaip imuniteto stiprintuvas.

Vitaminas C taip pat padeda apsaugoti jūsų ląsteles nuo pažeidimų ir sukurti sveikus, gyvybiškai svarbius audinius visame kūne.

3: Vitaminas A

Šis būtinas vitaminas padeda išlaikyti puikų regėjimą ir padeda aptikti nedidelį šviesos kiekį, kuris leidžia matyti naktį. Vitaminas A taip pat padeda palaikyti sveiką skydliaukės ir imuninės sistemos veiklą.

Tiek pomidoruose, tiek jalapenuose yra daug vitamino A.

4: Vitaminas E

Pomidoruose yra penktadalis normos vitamino E. Šis galingas antioksidantas padeda kovoti su laisvaisiais radikalais, priešlaikiniu senėjimu ir palaiko imuninę funkciją, o jūsų oda, nagai ir plaukai tampa sveiki ir spindintys.